reklama


​Bilety za miliard złotych

numer 2538 - 23.01.2020

Większe wpływy do budżetu, więcej biletów sprzedanych przez aplikacje mobilne i automaty w pojazdach, mniej gapowiczów – to najkrótsze podsumowanie dwunastu miesięcy 2019 r. w Warszawskim Transporcie Publicznym. Jak informuje w komunikacie Zarząd Transportu Miejskiego, w ubiegłym roku na bilety wydaliśmy prawie miliard złotych.

Warszawski Transport Publiczny jest pozytywnie oceniany przez 90 proc. warszawiaków. 55 proc. z nich korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie (Barometr Warszawski, listopad 2019 r.). W 2019 r. Zarząd Transportu Miejskiego po raz kolejny zanotował wzrost wartości sprzedanych biletów. Wyniosła ona dokładnie 994 588 849,70 zł i była wyższa niż w 2018 r. o ponad 33,8 mln zł (ok. 3,52 proc.). Do budżetu miasta z tego tytułu wpłynęło 874 mln zł, czyli więcej o ponad 32 mln zł.

W sumie pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego kupili 85 022 239 sztuk biletów wszystkich rodzajów (więcej o ok. 1,2 mln niż w 2018 r.). W odwrocie są tradycyjne bilety kartonikowe z paskiem magnetycznym – w zeszłym roku sprzedano ich 53 454 494 sztuki (wartość ok. 206,5 mln zł) i to jest mniej o 12 proc. niż rok wcześniej. W natarciu są bilety kupowane za pomocą aplikacji na smartfony – wzrost sprzedaży w porównaniu z 2018 r. o prawie 53 proc., do 12 740 881 sztuk (wartość ponad 45 mln zł)

– oraz bilety pojazdowe, kupowane w biletomatach w autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej – wzrost sprzedaży o prawie 44 proc., do 13 531 423 sztuk (wartość ponad 47 mln zł)



zawartość zablokowana

Autor: Jarosław Molga


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się





reklama

















#DziękujeMyZaOdwagę
reklama