Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

​Eksporterzy konkurują głównie ceną

Dodano: 31/01/2020 - numer 2545 - 31.01.2020
HANDEL \ Niższa cena oferowanych produktów to główna strategia stosowana przez polskich eksporterów do krajów Unii Europejskiej – wynika z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Na strategię konkurowania niższymi cenami decydowało się 60 proc. ankietowanych w 2019 r. firm. Natomiast metody pozacenowe wybierało zaledwie 16 proc. Przewagi jakościowe odgrywają za to większą rolę w eksporcie do krajów pozaunijnych. Przyczyn rywalizacji eksporterów na rynkach zagranicznych głównie niskimi cenami upatruje się m.in. w zbyt małej innowacyjności polskich produktów na tle oferowanych przez innych eksporterów, zwłaszcza z krajów wyżej rozwiniętych, relatywnie niskiej ich jakości, małym zróżnicowaniu oferty eksportowej, a także nasilającej się konkurencji na rynku światowym. Według badania
     

32%
pozostało do przeczytania: 68%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze