Szwajcarski smak coca-coli

Dodano: 12/02/2020 - numer 2555 - 12.02.2020

W niedzielnym referendum Szwajcarzy opowiedzieli się (63 proc.) za zakazem tzw. homofobii i jej karalnością. Helweci stawiani są za wzór demokracji, a instytucja referendum to niejako esencja ich systemu. W tym ostatnim jednak po stronie lobbystów LGBT wystąpił koncern Coca-Cola, która wykupiła pierwsze strony szwajcarskich gazet, m.in. „Die Weltwoche” i „20 Minute”. Pojawiły się na nich tęczowe grafiki z reklamą firmy. W kształty butelki tego napoju wpisano, że „Coca-Cola trafia w gust wielu Szwajcarów, bez względu na wiek, płeć, kolor skóry, religię lub orientację seksualną. Wielka różnorodność panująca w tym małym kraju wymaga naszego zrozumienia i solidarności z wszystkimi”. Na głosy krytyki odpowiedział rzecznik firmy w Szwajcarii Matthias Schneider: „Dla nas jest to coś więcej niż
     

69%
pozostało do przeczytania: 31%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze