Pomagamy

Odpowiedzialni społecznie \ Lotos oferuje wsparcie dla tych, którzy go najbardziej potrzebują

W Grupie LOTOS zdajemy sobie sprawę z ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, dlatego na bieżąco analizujemy sytuację i pomagamy zminimalizować jej negatywne skutki. Za pośrednictwem Fundacji LOTOS zadeklarowaliśmy przekazanie 5 milionów złotych na walkę z koronawirusem.
Pomagamy szpitalom
Nasza pomoc polega m.in. na zakupie respiratorów, łóżek szpitalnych, środków ochrony osobistej, środków higienicznych, termometrów bezdotykowych, leków, sprzętu jednorazowego użytku oraz innych środków niezbędnych do opieki nad pacjentami z SARS-CoV-2.
Placówki, które wesprzemy to:
  • 7 Szpital Marynarki Wojennej z Przychodnią SPZOZ w Gdańsku
  • Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni
  • Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolony w Szczecinie
  • Szpital Wojewódzki im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie
Wsparcie realizowane będzie we współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych, kierowanym przez wicepremiera Jacka Sasina.
Pomagamy na granicy
W wyniku zagrożenia spowodowanego przez koronawirus przywrócone zostały kontrole na granicy Polski. Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest praca służb mundurowych na terenach przygranicznych, dlatego postanowiliśmy wesprzeć również ich. Umundurowani lub poruszający się pojazdami oznakowanymi, przyjeżdżający na wybrane stacje LOTOS, będą mieli prawo uzyskać darmowy gorący napój lub napoje Dynamic.
Kogo wspieramy?
  • Straż Graniczną
  • Wojsko Polskie
  • Pogotowie Ratunkowe
  • Straż Pożarną
  • Policję
  • Straż Miejską
  • Służby celno-skarbowe
Spółka LOTOS Paliwa dobrała stacje, których odległość od punktów granicznych wynosi do 30 km. Dokładna lista stacji dostępna jest na www.lotos.pl.
Pomagamy żołnierzom
Wspieramy też 7. Pomorską Brygadę Wojsk Obrony Terytorialnej w związku z jej działaniami w czasie pandemii koronawirusa. Żołnierze będą mogli tankować za darmo na wybranych stacjach paliw LOTOS. Mamy nadzieję, że nasze wsparcie pozwoli żołnierzom na sprawne funkcjonowanie w obliczu intensywnych działań podczas pandemii.
Dedykowane stacje, na których zatankują za darmo, znajdują się w Gdańsku przy ul. Sadowej 3 i al. Zwycięstwa 13 oraz w Gdyni przy al. Zwycięstwa 165.
– Chcemy realnie przeciwdziałać skutkom pandemii i działamy na wielu polach. Wprowadziliśmy procedury dotyczące zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa wewnątrz firmy. Mobilizujemy się i staramy jak najlepiej dbać o bezpieczeństwo. Najważniejsze dla nas jest, by zachować ciągłość dostaw paliw na stacje, co jest bardzo ważne dla całego kraju. Grupa LOTOS to też firma odpowiedzialna społecznie, dlatego wspieramy szpitale, strażników granicznych i żołnierzy. Współpracujemy z Ministerstwem Aktywów Państwowych, które koordynuje akcje pomocy. Jesteśmy gotowi na podjęcie kolejnych działań – tłumaczy Paweł Jan Majewski, prezes zarządu Grupy LOTOS.
Pomagamy na stacjach
Z powodu pandemii koronawirusa na wszystkich stacjach należących do naszej sieci szybko i sprawnie wprowadziliśmy szczegółowe zasady dotyczące bezpiecznej obsługi klienta, a także zwiększyliśmy zapasy środków czystości.
Tam, gdzie to możliwe, obsługę klientów realizujemy przez okienko sprzedażowe znajdujące się w witrynie budynku. Mimo to klienci cały czas mogą korzystać z infrastruktury dostępnej na stacji, m.in. z toalet. Zamieściliśmy w nich dodatkową informację dotyczącą higieny dłoni z instrukcją mycia rąk. Do dyspozycji klientów jest także mydło antybakteryjne.
Na stacjach bez możliwości obsługi przez okienko sprzedaż realizujemy przy ograniczonej liczbie osób znajdujących się na terenie sklepu. Wprowadziliśmy też osłonki na kasę zabezpieczające pracowników i klientów, ale jednocześnie umożliwiające obsługę. Klientom zalecamy zachowanie bezpiecznych odstępów (ok. 1,5 metra) i płatność bezgotówkową. Wszystkie produkty gastronomiczne sprzedajemy wyłącznie na wynos.
Na stacjach rozdajemy ulotki informujące o tym, jak postępować w czasie pandemii, w widocznych miejscach wiszą też plakaty. Wszystkie newralgiczne miejsca na stacjach (dystrybutory, klamki itp.) są regularnie dezynfekowane.
Pomagamy naszym pracownikom
Bezpieczeństwo pracowników należy do naszych priorytetów, dlatego w związku z pandemią prezes zarządu Grupy LOTOS, Paweł Jan Majewski, powołał w firmie Sztab Kryzysowy, który na bieżąco śledzi sytuację i optymalizuje pracę rafinerii. Członkowie zespołu odbywają regularne telekonferencje i wypracowują wytyczne.
Zmieniliśmy już organizację czasu pracy i zmniejszyliśmy ruch osobowy tam, gdzie było to możliwe. Ograniczyliśmy kontakty międzyludzkie – pracownikom zalecamy, by nie przemieszczali się między piętrami, a spotkania wewnątrz firmy prowadzili drogą elektroniczną. W związku z ryzykiem zakażenia ograniczyliśmy również obieg dokumentów do niezbędnego minimum. Aby zabezpieczyć pracowników obsługujących instalacje produkcyjne, wprowadziliśmy ograniczenie dostępu do niektórych budynków.
Zwiększyliśmy też zaopatrzenie w środki dezynfekujące. Na terenie zakładu umieściliśmy dodatkowe dozowniki z płynem bakteriobójczym. Dozowniki znajdują się przy wejściach/wyjściach do budynków oraz na bramach wjazdowych. Przy każdym dozowniku znajduje się również instrukcja dezynfekcji rąk, do której należy się stosować. Zwiększyliśmy też częstotliwość i zakres prac porządkowych m.in. o dezynfekowanie powierzchni styku (poręcze i klamki drzwiowe).
Artykuł powstał we współpracy z Grupą Lotos SA

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze