Przez kwarantannę firmy mniej sprzedają

firmy \ Każdy kolejny dzień trwającej już ponad miesiąc kwarantanny pogłębia problemy polskiej gospodarki. Po czterech tygodniach ograniczeń spadek sprzedaży w polskich przedsiębiorstwach mógł sięgnąć nawet 41 proc. – szacują eksperci BIG InfoMonitor. O skali zmniejszenia aktywności gospodarczej świadczy m.in. drastyczny spadek liczby zamawianych przez firmy raportów sprawdzających wiarygodność płatniczą partnerów czy klientów. Najprostszym sposobem sprawdzenia, czy klient, osoba fizyczna lub przedsiębiorstwo nie mają długów wobec dostawców towarów i usług czy partnerów biznesowych, jest skierowanie zapytania do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. – Ale gdy nie ma sprzedaży, liczba takich zapytań spada. W pierwszym tygodniu paraliżu gospodarki było ich o ponad 20 proc
     

48%
pozostało do przeczytania: 52%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze