Orlen wchodzi do Chin

EKSPANSJA \ Polski koncern na perspektywicznym rynku

numer 2670 - 29.06.2020Gospodarka

Na chińskim rynku zadebiutuje spółka z Grupy Orlen. Na początek nowy podmiot zajmie się sprzedażą olejów silnikowych polskiego producenta, które dotychczas dystrybuowane były w Azji za pośrednictwem zewnętrznych partnerów. Koncern liczy, że zmiana modelu sprzedaży i wykorzystanie do tego własnej spółki pozwoli w ciągu trzech lat wygenerować kilkukrotnie wyższy zysk niż obecny.

Orlen China, którego otwarcie planowane jest w drugim półroczu tego roku, nie tylko zajmie się bezpośrednią sprzedażą produktów płockiego koncernu na chińskim rynku, lecz także docelowo ma się stać centrum kompetencji sprzedażowych, w tym e-commerce, marketingowych, logistycznych i spedycyjnych.

Nowa spółka będzie zarejestrowana w mieście Suzhou, w zamieszkanej przez 80 mln ludzi prowincji Jiangsu na wschodzie Chin. W pierwszym etapie będzie prowadzić działalność zarówno w Jiangsu, jak i sąsiednich prowincjach. To obszary z rozwiniętym przemysłem maszynowym, elektronicznym i samochodowym oraz licznymi specjalnymi strefami rozwoju.

Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, przypomina, że koncern do tej pory sukcesywnie zwiększał eksport swoich produktów. – Ponad 60 proc. przychodów PKN Orlen pochodzi z rynków zagranicznych



zawartość zablokowana

Autor: Paweł Woźniak


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama









#DziękujeMyZaOdwagę
reklama