​Cyfrowe usługi publiczne motorem rozwoju gospodarczego

numer 2671 - 30.06.2020Gospodarka

RAPORT Cyfrowe usługi publiczne mogą się stać jednym z filarów odbudowy polskiej gospodarki po pandemii COVID-19 – uważają eksperci Warsaw Enterprise Institute (WEI).

W ciągu ostatnich lat można zaobserwować wyraźne przyspieszenie procesu cyfryzacji usług publicznych. Coraz więcej spraw można załatwić online, a ze zdalnych metod potwierdzania tożsamości korzysta coraz więcej osób, o czym może świadczyć rosnąca popularność profilu zaufanego (korzysta z niego już ponad 7 mln Polaków). Jednocześnie, jak wynika z raportu WEI, dostrzegalny jest istotny problem związany z rozproszeniem usług na poszczególne platformy, brak interoperacyjności rejestrów i platform czy ostatecznie wciąż niezadowalająca popularność cyfrowych usług publicznych.

– Dużo mówimy o e-państwie, podejmowane są w tym kierunku kolejne kroki, jednak nadal dostrzegamy wiele pól do poprawy. Docelowo powinniśmy dążyć chociażby do tego, by cyfryzować nie poszczególne czynności, lecz całe procesy, tak aby możliwe było kompleksowe załatwienie sprawy zdalnie. Istotnym problemem jest ponadto niedostateczny poziom digitalizacji obiegu dokumentów wewnątrz struktur administracji publicznej



zawartość zablokowana

Autor: ar


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama









#DziękujeMyZaOdwagę
reklama