​Poprawiają się nastroje Polaków

numer 2672 - 01.07.2020Gospodarka



ANALIZA W ciągu ostatnich tygodni spadła liczba polskich konsumentów  obawiających się utraty pracy, zmalały też obawy związane z korzystaniem z usług fryzjera czy dentysty, wyjściem do restauracji lub sklepu. Tym, co wciąż najbardziej niepokoi Polaków w związku z pandemią COVID-19, jest zdrowie członków rodziny – wynika z badania firmy doradczej Deloitte.

Przeprowadzone w połowie czerwca badanie „Global State of the Consumer Tracker” jest piątą tego rodzaju analizą reakcji i obaw konsumentów w związku z pandemią koronawirusa. Udział w nim wzięło po tysiąc osób z 18 krajów z całego świata. Od poprzedniego badania, przeprowadzonego pod koniec maja globalnie, poziom obaw utrzymuje się na tym samym poziomie.

Wzrost niepokoju deklaruje prawie połowa mieszkańców Indii, prawie jedna czwarta mieszkańców Chile i 13 proc. Meksykanów. Wśród badanych z Polski natomiast poziom obaw zmniejszył się o 5 pkt proc., ale i tak polscy konsumenci są mniej optymistycznie nastawieni od obywateli innych europejskich krajów.

– Widać odwilż i uspokojenie nastrojów, ale o optymizmie wciąż trudno mówić. W Europie więcej pesymistów niż w Polsce jest tylko w Hiszpanii i we Włoszech



zawartość zablokowana

Autor: Andrzej Ratajczyk


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama









#DziękujeMyZaOdwagę
reklama