Jak zamówić terminal płatniczy?

numer 2678 - 08.07.2020Gospodarka

Wielu przedsiębiorców rozliczających się przy pomocy gotówki zastanawia się, czy potrzebny jest im terminal kart płatniczych. Ci, którzy go już mają, wiedzą, że jest on nie tyle potrzebny, co niezbędny. Jego brak może szkodzić interesom firmy. Klienci nie noszą już bowiem gotówki przy sobie jak dawniej. Brak terminala to potencjalna strata finansowa, ponieważ klienci chcą mieć możliwość wyboru. Podpowiadamy krok po kroku, gdzie i jak zamówić terminal płatniczy.

Pandemia koronawirusa wymusiła na nas wiele nowych zachowań oraz zmianę przyzwyczajeń. Przyspieszyła również postępującą cyfryzację. Dotyczy to również finansów osobistych każdego z nas. Bankowość elektroniczna zyskuje na znaczeniu. Dzięki niej gotówka przechodzi do lamusa, a my płacimy m.in. kartami czy telefonami. Przedsiębiorcy szybko reagują na zmiany na rynku i instalują terminale płatnicze, których z każdym miesiącem przybywa.

Terminal płatniczy – jak działa?


Terminal POS (z ang. point of sale – punkt handlowy) to małe urządzenie, które widzimy m.in. w punktach handlowo-usługowych i sklepach. Czytnik kart płatniczych jest pośrednikiem podczas dokonywania płatności bezgotówkowych. I nieważne, czy płacimy kartą płatniczą, kredytową, elektronicznie czy BLIK-iem.

Pierwsze terminale płatnicze POS pojawiły się już pod koniec lat 70. XX w. w USA. Skorzystanie z nich wiązało się z odczytem kart za pomocą paska magnetycznego. Dziś większość terminali obsługuje transakcje zbliżeniowe, w ramach których klient jedynie zbliża do urządzenia kartę płatniczą lub np. smartfon.

Wybór terminala – na co zwracać uwagę?


POS staje się już standardowym wyposażeniem wszelkiego rodzaju sklepów, salonów kosmetycznych czy innych punktów usługowych. Przedsiębiorcy dostrzegają, że pozwala on zwiększyć obroty firmy, ułatwia obsługę klienta oraz zapewnia większe bezpieczeństwo.
Wybór odpowiedniego terminala nie powinien nastręczać nam wielu trudności, jeśli będziemy zdawać sobie sprawę, w jakich okolicznościach będzie on używany. Do wyboru mamy urządzenia stacjonarne – łączące się kablem, albo przenośne, które zazwyczaj są wygodniejsze w użytkowaniu. Terminale różnią się też między sobą sposobem łączności z centrum autoryzacyjnym (przez internet lub z modułem GPRS – łączenie z operatorem poprzez sieć telefonii komórkowej). Przed nabyciem urządzenia warto też wiedzieć, że terminal może być zintegrowany z kasą fiskalną, a także, że może, ale nie musi, mieć funkcję płacenia zbliżeniowego.

Terminal płatnicze oferowane przez banki


Terminale są zwykle dzierżawione przez firmy, które płacą za nie określony czynsz na rzecz agenta rozliczeniowego, czyli operatora urządzenia. Terminal można więc zdobyć za pośrednictwem wybranego banku – w niektórych z nich można mniej płacić za urządzenie dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa – wspólnej inicjatywie wydawców kart i agentów rozliczeniowych, w której biorą również udział Związek Banków Polskich oraz sektor publiczny. W przedsięwzięciu uczestniczy również PKO Bank Polski we współpracy z eServiceo.

Udział w programie jest bezpłatny, a terminale płatnicze trafią do firm za darmo. Warto tu zauważyć, że można otrzymać bezpłatnie nawet do 3 terminali płatniczych. Przez 12 miesięcy otrzymuje się bonus w postaci zerowej prowizji od transakcji kartami Visa, Mastercard, Diners Club, JCB, UPI oraz od płatności BLIK.

Nowoczesny terminal Smart D220 otrzymuje się na własność bez dodatkowych opłat. To lekkie, poręczne i bezprzewodowe urządzenie, które gwarantuje najwyższy stopień bezpieczeństwa. Jest także przyjazne w obsłudze dzięki dotykowemu ekranowi oraz wytrzymałej baterii obsługującej do 200 transakcji.

W Programie Polska Bezgotówkowa mogą wziąć udział wszyscy przedsiębiorcy, którzy otwierają nowy biznes albo w ciągu ostatnich 12 miesięcy w swoich placówkach nie przyjmowali płatności bezgotówkowych.

Jak zamówić terminal płatniczy krok po kroku


Zamówienie i odbiór terminala płatniczego odbywa się w bardzo przystępny sposób, w kilku prostych krokach. Pierwszy i najważniejszy z nich to wybór najlepiej dopasowanego urządzenia do swojego biznesu. Jeżeli już wiemy, które terminale najlepiej sprawdzą się w naszej firmie, wystarczy wypełnić zgłoszenie, podając kilka niezbędnych informacji o swojej działalności. Potem następuje weryfikacja, podczas której Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdza, czy klient kwalifikuje się do Programu. Na koniec wystarczy poczekać, aż kurier dostarczy terminale pod wskazany adres.

Gdzie kupić terminal płatniczy?


PKO Bank Polski daje szereg możliwości!
Terminal płatniczy można zamówić przez internet albo w oddziale. Najszybciej można to zrobić online. Ze szczegółami oferty można zapoznać się pod linkiem:

https://www.pkobp.pl/firmy/konta/rachunki/terminal/

W takim wypadku umowę o korzystanie z terminala zawiera się bez wychodzenia z domu.
Dzięki współpracy z Pocztą Polską, PKO Bankiem Polskim oraz Orange Polska – partnerami zawiązanej przez eService „Koalicji liderów” – umowę na terminale oferowane w ramach programu Polska Bezgotówkowa można również zawrzeć w kilkuset oddziałach PKO Banku Polskiego, salonach i Smart Store’ach Orange Polska, a także w ponad 4,6 tys. oddziałach Poczty Polskiej oraz u 22 tys. listonoszy wyposażonych w tablety.

Aby zamówić terminal płatniczy w oddziale, należy skontaktować się z doradcą PKO Banku Polskiego lub wypełnić formularz kontaktowy. Konsultant oddzwoni w celu ustalenia szczegółów. Umowę o terminal podpisuje się w oddziale banku, a terminal zostaje dostarczony przez kuriera lub serwisanta eService.
Autor: p. woz/Materiał partnerski













#DziękujeMyZaOdwagę
reklama