Kasa z podatków na promocję satanistów?

PATRONAT, KTÓREGO NIE BYŁO

Numer 41 - 26.10.2011Kultura

Na plakatach zapowiadających koncerty promujące album satanistycznego zespołu Kat & Roman Kostrzewski umieszczono jako patronów medialnych „Gazetę Wyborczą”, portal Trójmiasto.pl i Radio Kaszëbë.

Patronat „Gazety Wyborczej” nad koncertami zespołów jawnie propagujących satanizm nie dziwi. Gazeta od lat kibicowała swoimi tekstami zagranicznym sukcesom Adama „Nergala” Darskiego, stojącego na czele Behemotha. Rok temu w czasie konfliktu o krzyż na Krakowskim Przedmieściu opublikowała wielki wywiad z „Nergalem”, który wykrzyczał głębię swojej niechęci do Polski i chrześcijaństwa. Teraz postanowiła wesprzeć również Kata & RK. Jego wokalista od przeszło trzydziestu lat jest znany ze swoich satanistycznych i antyklerykalnych przekonań. W połowie lat 90. Kostrzewski na koncertach recytował „Biblię satanistyczną” Antona Szandora LaVeya.
Skandalem byłby jednak patronat medialny Radia Kaszëbë nad koncertami Kata & Romana Kostrzewskiego. Celem rozgłośni jest promowanie kultury, muzyki i języka kaszubskiego. W tym roku na audycje radiowe i telewizyjne właściciel stacji otrzymał z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji 1 mln zł.

– Radio Kaszëbë nie obejmowało patronatem medialnym trasy koncertowej zespołu Kat & RK – mówi „Codziennej” Jacek Liedtke, dyrektor sprzedaży i marketingu radia



zawartość zablokowana

Autor: Marcin Kuberka


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się