Czerwona lampka

MOTORYZACJA \ OPEL INSIGNIA BITURBO 4X4 2,0 195 KM Igor Szczęsnowicz Jakiś czas temu testowaliśmy w tym miejscu opla insignię 1,4 ze 140-konnym turbobenzynowym silnikiem. Nieco narzekałem wówczas na dynamikę i wysokie spalanie tej wersji. Model biturbo ze 195-konnym dieslem jest tych wad zupełnie pozbawiony. Biturbo to nic innego, tylko system dwóch sprężarek, z których jedna pracuje do 1500 obrotów na minutę, a potem włącza się druga. Pierwsza wyłącza się z kolei po przekroczeniu 3000 obrotów. Zapobiega to tworzeniu się tzw. turbodziury i auto jest dynamiczne w każdym zakresie obrotów. Dzięki temu jazda insignią jest przyjemna od momentu przekręcenia kluczyka. Z silnikiem nieźle współpracuje automatyczna skrzynia biegów, choć wersja z manualną przekładnią jest dynamiczniejsza. Auto
48%
pozostało do przeczytania: 52%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl