Volkswagen woli niemieckich przewoźników

KAPITAŁ \ Polscy przewoźnicy stracili w styczniu kontrakty u Volkswagena na rzecz droższych firm niemieckich. Akcja VW zbiegła się w czasie z działaniami Kremla, mającymi na celu wyeliminowanie polskich przewoźników z rosyjskiego rynku. Okazuje się, że biznes ma jednak narodowość. Jednym z dogmatów liberalnej ekonomii jest koncepcja mówiąca, że kapitał nie ma narodowości. Jako dowód pojawiają się różne teorie ekonomiczne, które z założenia nie uwzględniają kraju pochodzenia pieniądza jako czynnika wpływającego na cokolwiek. Tymczasem historia III RP pokazuje coś zgoła odmiennego. Co pewien czas dyskusja na temat narodowości kapitału jednak powraca. Tym razem wróciła za sprawą zdarzenia, do jakiego doszło w ubiegłym tygodniu. – Nasze firmy, które od lat obsługiwały polskie fabryki
     

27%
pozostało do przeczytania: 73%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze