Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Twoje zakupy zostały zaplanowane za ciebie

Dodano: 25/01/2012 - Numer 115 - 25.01.2012
Czy zdarzyło się Państwu iść do sklepu po nieduże zakupy, a wyjść z pustym portfelem? Padliście zatem ofiarą merchandisingu, czyli nauki o manipulowaniu klientem. Manipuluje się nami na różne sposoby, przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów, byle wywołać chęć nabycia towarów. Najważniejszy jest oczywiście wzrok. Dlatego na poziomie oczu nie znajdziemy zwykle najtańszych produktów, lecz najdroższe – na nich przecież handlowcy zarabiają najwięcej. Jeśli chcemy oszczędzać, musimy się schylić, bo mniej zapłacimy za produkty znajdujące się na najniższych półkach. Przyjemny zapach z kolei tworzy właściwy klimat i pobudza chęć zakupów. Stoiska, które wytwarzają miłe zapachy (piekarnia, cukiernia, przekąski), znajdują się więc zazwyczaj na końcu sklepu. Aby do nich dotrzeć, musimy przejść przez
     

51%
pozostało do przeczytania: 49%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze