Działacze wzięli większy kawałek tortu

BILETY NA EURO 2012 PZPN PODZIELIŁ „SPRAWIEDLIWIE”

Numer 116 - 26.01.2012Sport

38 proc. dla kibiców i 62 proc. dla PZPN-u, jego członków i partnerów – taki podział puli 22 881 biletów na Euro 2012 ustalił wczoraj zarząd związku. Zwykli kibice od dawna pytają, dla kogo jest organizowane to Euro, skoro nie dla nich. Po wczorajszej decyzji zarządu PZPN-u pytanie pozostaje aktualne. Urzędnicy UEFA i działacze PZPN-u przede wszystkim myślą o sobie i interesie sponsorów, dzięki którym zarabiają krocie. Zwykły kibic jest nieważny, dla niego organizuje się imprezy zastępcze w specjalnie stworzonych strefach, gdzie także nabijają kabzę UEFA lub sponsorom, ewentualnie pozostaje mu miejsce przed telewizorem.

Według danych UEFA 85 proc. biletów na mecze Euro 2012 różnymi drogami trafi w ręce kibiców. To jednak zwykła demagogia. Policzmy. Do bezpośredniej sprzedaży trafiło 41 proc. kart wstępu i te rzeczywiście każdy mógł kupić. Pod warunkiem że miał mnóstwo szczęścia w losowaniu, bo na jeden bilet przypadało... 21 chętnych. 14 proc. wejściówek dostali komercyjni partnerzy UEFA, z tego większość (ale nie wszystkie) ma być przeznaczona dla kibiców jako wygrane w konkursach bądź sprzedawana w pakietach wycieczkowych przez oficjalnych tour­operatorów. Każda z federacji dostała też do dyspozycji po 16 proc. biletów na mecze swojej drużyny. To właśnie tę pulę tak „sprawiedliwie” podzielił wczoraj zarząd PZPN-u. W globalnych liczbach przytaczanych przez UEFA 2 razy 16 daje 32 proc. ogółu biletów, jednak z polskich 16 proc. tylko 6 proc. przypadnie kibicom, pozostałe 10 proc. związek zachował dla siebie. Biorąc więc pod uwagę, że w loterii brali udział także kibice z innych krajów, podobnie jak w konkursach, można wyliczyć, że na meczach biało-czerwonych prawdziwi fani naszej reprezentacji będą stanowili mniej niż połowę wszystkich widzów. 14 proc. posadzą na trybunach PZPN i miasta organizatorzy (dostają po 4 proc.), ponad 10 proc



zawartość zablokowana

Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się














#DziękujeMyZaOdwagę
reklama