Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Reklamodawca zapłaci za „lekarza”

Dodano: 09/05/2016 - numer 1414 - 09.05.2016
fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska
fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska
Koniec z nieuczciwymi reklamami leków i suplementów diety. W Ministerstwie Zdrowia powstał zespół, który ma przygotować zmiany w tej dziedzinie. Główny Inspektor Sanitarny domaga się wyższych kar dla reklamodawców, którzy łamią prawo. W jednej z reklam telewizyjnych mężczyzna tytułowany „profesorem” prowadzi wykład. Na tablicy znajdującej się w sali wykładowej przedstawiony jest preparat Ginkofar forte. Ma on być pomocny m.in. w sytuacji utrudnionej koncentracji myślowej, zaburzeń pamięci, zawrotów i bólów głowy, szumu w uszach. W ubiegłym tygodniu Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama ta narusza Kodeks Etyki Reklamy. Może nadużywać zaufanie odbiorców, sugerując, że towar jest polecany przez specjalistę. Zespół Orzekający Rady wskazał, że wykorzystanie „profesora” w reklamie, może
     

32%
pozostało do przeczytania: 68%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze