fot. arch.

Mamy najwspanialszych kibiców

numer 1426 - 23.05.2016Wywiad

WYWIAD Z DR. SEWERYNEM DMOWSKIM, DORADCĄ ZARZĄDU LEGII WARSZAWA DS. KOMUNIKACJI, ROZMAWIA JAROSŁAW WRÓBLEWSKI

My bardzo cenimy oddanie naszych fanów, są najlepsi na świecie. Efektowne oprawy budują również markę i renomę klubu.
Jak podsumowałby Pan zwycięski sezon Legii pod względem kibicowskim?
To był bardzo ciężki sezon, który niewątpliwie zakończył się sukcesem – mistrzostwem na 100-lecie. Nasi kibice po incydentach w poprzednich latach, zachowywali się znacznie bardziej odpowiedzialnie i racjonalnie. Wyciągnęli wnioski z poprzednich sezonów. Umieli zachować zimną krew, gdy byli atakowani przez miejscowych kibiców w Tiranie, Kijowie czy Neapolu. Byli zawsze z nami i czuliśmy ich niesamowite wsparcie. Przygotowywali też efektowne oprawy, odliczając czas do upragnionego mistrzostwa. Kwestią dyskusyjną jest oczywiście pirotechnika, która, choć efektowna i spektakularnie uświetniająca oprawy, na stadionach jest zakazana. Podsumowując – jesteśmy wdzięczni wszystkim naszym fanom za to, co robią. Mamy najwspanialszych kibiców.
Kontrowersje wzbudziło hasło wywieszone na Żylecie podczas meczu z Piastem Gliwice: „KOD, Nowoczesna, GW, Lis, Olejnik i inne ladacznice – dla was nie będzie gwizdów, będą szubienice!”. Kibice pokazali jasno swoje zdanie, ale klub zdecydowanie się od tego odciął…
Wychodzimy z założenia, że klub nie może być stroną sporu politycznego. Konsekwentnie twierdzimy, że trybuny nie powinny być miejscem do manifestowania takiego przekazu, bo to wikła nas w bież?c? polityk?. Jako akademicki badacz futbolu wiem i?zawsze twierdzi?em, ?e d??enie do uczynienia stadion?w sfer? publiczn? jest z?naukowego punktu widzenia naturalne. Chcemy jednak minimalizowa? takie zachowania. Nie mo?e by? miejsca r?wnie? dla nawo?ywania do przemocy, to jest niedopuszczalne. Taka jest nasza wizja. W?a?ciciele klubu wierz?, ?e z?fanami trzeba prowadzi? otwarty dialog, nawet na najtrudniejsze tematy. Wojna i?pozornie proste zero-jedynkowe rozwi?zania nigdy nie przynios?y ?adnych dobrych rezultat?w. Staramy si? by? w?tym konsekwentni.
ącą politykę. Jako akademicki badacz futbolu wiem i zawsze twierdziłem, że dążenie do uczynienia stadionów sferą publiczną jest z naukowego punktu widzenia naturalne. Chcemy jednak minimalizować takie zachowania. Nie może być miejsca również dla nawoływania do przemocy, to jest niedopuszczalne. Taka jest nasza wizja. Właściciele klubu wierzą, że z fanami trzeba prowadzić otwarty dialog, nawet na najtrudniejsze tematy. Wojna i pozornie proste zero-jedynkowe rozwiązania nigdy nie przyniosły żadnych dobrych rezultatów. Staramy się być w tym konsekwentni.
Osoby, które wywiesiły ten transparent, dostały zakaz stadionowy.
Tak, przez pewien czas nie będą mogły pojawiać się na stadionie. Wyznajemy filozofię drugiej szansy. Liczymy, że te osoby wrócą na Łazienkowską po tej lekcji, i nie będą więcej swoim zachowaniem wikłały klubu w bieżący spór polityczny.
Na Legii jest wiele opraw patriotycznych, ukazujących bohaterskich Polaków. To jest zdecydowanie wspierane przez klub. Kapitan drużyny Jakub Rzeźniczak składał w zeszłym roku wieniec przed pomnikiem Powstania Warszawskiego.
Tak, to dla nas bardzo ważne. Podkreślamy też legionowy rodowód, postaci naszych patriotycznych ojców-założycieli. Dbamy o to, aby legijne wieńce były składane podczas rocznic wybuchu Powstania Warszawskiego. Nigdy tego nie tłumimy. Gdy okazało się, że w tym sezonie graliśmy mecz na wyjeździe w przeddzień rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, to cała drużyna w drodze do Łęcznej przybyła i złożyła wieniec w hołdzie powstańcom w Muzeum Powstania Warszawskiego. My zawsze będziemy wspierali takie patriotyczne działania. Taka postawa nie wikła nas w politykę.
Władze Legii Warszawa wydały też ostry komunikat wobec zachowania TVN-u, którego działania godzą w dobre imię Klubu



zawartość zablokowana

Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama










#DziękujeMyZaOdwagę
reklama