Nowoczesna edukacja finansowa – „Brawo Bank AR”

numer 1543 - 08.10.2016Gospodarka

Coraz częściej dostrzegamy potrzebę edukacji ekonomicznej dzieci. Do tego niezbędna jest fachowa wiedza i profesjonalne narzędzia. Liderem nowoczesnej edukacji finansowej najmłodszych jest PKO Bank Polski, który do tego celu wykorzystuje skuteczną metodologię i innowacyjne produkty. Teraz dołącza do nich także „Brawo Bank AR” – nowatorska aplikacja  w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).

PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków w kraju, który od lat prowadzi edukację finansową dla najmłodszych w wieku 5–13 lat, zarówno poprzez kompleksowe produkty, jak PKO Junior czy Szkolne Kasy Oszczędności, nowoczesne narzędzia, jak i aktywne działania komunikacyjne.

Więcej niż rzeczywistość

Aby przybliżyć dzieciom świat finansów już od najmłodszych lat, Bank wydaje kwartalnik „Brawo Bank” obecny na rynku w trzech wersjach: papierowej, elektronicznej oraz mobilnej. Realizując ideę „uczyć, bawiąc”, bogato ilustrowana publikacja, oprócz przygód bohaterów (rodzeństwa Kasi i Kuby), gier oraz zabaw, zawiera wiele materiałów edukacyjnych, interaktywnych czy aktywizujących konkursów.

Teraz, dzięki możliwościom, jakie daje technologia AR, czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie. Wystarczy na tablecie czy smartfonie zainstalować bezpłatną aplikację „Brawo Bank AR” i podczas przeglądania drukowanej wersji magazynu przybliżyć mobilne urządzenie do odpowiedniej strony, by zajrzeć do wirtualnego świata. I tak, np. na ekranie smartfona lub tabletu przyłożonego do rysunku Kasi, możemy zobaczyć bohaterkę w ruchu – jadącą na hulajnodze i usłyszeć jej głos, gdy zadaje kolejną zagadkę.

Dwa wymiary edukacji

Rozszerzona Rzeczywistość (ang. Augmented Reality) to system, za pomocą którego łączą się dwa wymiary – rzeczywisty i wirtualny. AR wykorzystywana jest w różnych obszarach nauki i biznesu, np. w branży szkoleniowej, medycznej czy lotniczej. Coraz częściej tę technologię stosuje się również w edukacji jako element wielu kursów. Niezaprzeczalną korzyścią AR jest uatrakcyjnienie przekazu i zachęcenie do zainteresowania tematem, co w przypadku edukacji finansowej dzieci jest nieocenionym wsparciem.

Technologia AR staje się coraz bardziej popularna, choćby dzięki modnej ostatnio grze Pokemon Go. To swojego rodzaju nakładka na rzeczywistość, która może mieć zarówno rozrywkowe, jak i praktyczne zastosowanie. Łącząc wymiary realny z wirtualnym, rozszerzona rzeczywistość tworzy nową jakość w interaktywnym czasie. AR jest wykorzystywana w różnych obszarach nauki i biznesu, np. w branży medycznej, turystycznej czy lotniczej. Coraz częściej jest stosowana w edukacji jako element wielu kursów. Aplikacja „Brawo Bank AR” to właśnie element nowoczesnej edukacji ekonomicznej dzieci.

Działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. Bank był wyróżniany np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci czy za projekty komunikacyjne, jak portal Bankomania.pkobp.pl, magazyny „Bankomania” i „Brawo Bank” oraz unikatowy na rynku interaktywny leksykon terminów ekonomicznych Bankowiki, który jako dobry przykład znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Junior ma trzy lata

Jednym z przykładów skuteczności działań edukacyjnych PKO Bank Polski jest liczba prowadzonych rachunków dla najmłodszych – blisko 250 tys



zawartość zablokowana

Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się