Rok bez kolei

REMONT LINII GRODZISK – WARSZAWA

numer 1691 - 04.04.2017

Dwa razy więcej pociągów na linii Warszawa–Grodzisk Mazowiecki oraz sześć odremontowanych stacji i jedna nowa. Tunel pod torami w Pruszkowie. To dobre wiadomości. Złe to te, że mieszkańcy miejscowości przy linii grodziskiej będę musieli na rok zrezygnować z kolei i przesiąść się do samochodowej komunikacji zastępczej. Od maja ruszają prace remontowe, a od września zamknięte zostają dla ruchu oba tory linii podmiejskiej na odcinku Warszawa Zachodnia–Grodzisk.
Wczoraj PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały z wykonawcami umowę na modernizację 22-kilometrowej trasy kolejowej Warszawa–Grodzisk Mazowiecki. Wartość inwestycji to 85 mln zł. W efekcie czas podróży po remoncie skróci się wprawdzie o 5 minut, ale co najważniejsze, zwiększy się przepustowość linii. – Za dwa lata na tej trasie będzie kursowało dwa razy więcej pociągów niż obecnie – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK SA. Między Pruszkowem a Brwinowem powstanie nowa stacja – Parzniew. Wszystkie stacje na trasie mają mieć informację głosową i ułatwienia dla niepełnosprawnych. W Pruszkowie vis-à-vis ulicy Działkowej zostanie wybudowany tunel drogowy. Na stacjach we Włochach, w Ursusie, Piastowie, Pruszkowie, Brwinowie i Milanówku zostaną wyremontowane przejścia podziemne. Prace ruszą w maju. Zaczną się przebudową przejść i przygotowaniem technicznym poprzedzającym prace na torach. Te rozpoczną się we wrześniu. I wtedy ruch pociągów podmiejskich ustanie na rok. Co wtedy?
– Do Grodziska Mazowieckiego pociągi pojadą torami dalekobieżnymi z pominięciem wszystkich remontowanych stacji po drodze



zawartość zablokowana

Autor: Jarosław Molga


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama










#DziękujeMyZaOdwagę
reklama