Polskie tory pod okiem rosyjskich hakerów

​TRANSPORT \ Problemy z modernizacją linii kolejowej

Do 2020 r. ma potrwać remont linii kolejowej na trasie Otwock–Lublin. To strategiczny odcinek kolei, którym poruszają się pociągi m.in. do Elektrowni Kozienice i Zakładów Azotowych Puławy. Tymczasem nadal nie wiadomo, kto dostarczy na linię systemy sterowania ruchem kolejowym. W grze są Bombardier, kanadyjska spółka produkująca w Polsce, ale mająca kontakt z rynkiem rosyjskim i m.in. zarzuty korupcyjne w Szwecji, i konsorcjum francusko-polskie Thales Polska i DP System. W kwietniu, gdy tygodnik „Gazeta Polska” w artykule „Bombardierzy znad Wołgi” opisał związki firmy Bombardier z rosyjskimi oligarchami, wydawało się, że to właśnie to przedsiębiorstwo będzie realizowało inwestycję. Złożyło ono bowiem najniższą ofertę na prace na linii kolejowej Otwock–Lublin. Budżet na tę inwestycję
     

22%
pozostało do przeczytania: 78%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze