Wspieramy polskie firmy w zdobywaniu zagranicznych rynków

numer 1817 - 04.09.2017Luzem

Wartość polskiego eksportu stale wzrasta. Obecnie jest on ponadtrzykrotnie większy niż w 2004 r., gdy Polska przystępowała do Unii Europejskiej. Jak szacują analitycy PKO Banku Polskiego, 2017 rok prawdopodobnie zakończy się rekordowym wzrostem wartości eksportu – do niemal 200 mld euro.

Głównym czynnikiem, który wpływa na kierunki polskiego eksportu, nadal jest odległość. Podstawowymi rynkami eksportowymi dla polskich firm pozostają kraje Unii Europejskiej. Jednak polskie produkty mogą z powodzeniem konkurować również poza Europą, na rynkach amerykańskich, azjatyckich czy afrykańskich. To właśnie tam jest niezagospodarowany potencjał dla polskich dóbr i usług, który trzeba wykorzystać.

„Dzięki właściwej współpracy administracji publicznej z biznesem zostały stworzone optymalne narzędzia wspierające rozwój polskiej przedsiębiorczości, w tym także ekspansję międzynarodową rodzimych firm – podkreśla wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego Maks Kraczkowski. W związku z tym – jak mówi – polski eksport zwiększy się w ciągu najbliższych 4 lat o 29 proc. z 183,6 mld EUR w 2016 do 237,3 mld EUR w 2020 r.”

Ekspansji polskich firm na rynkach międzynarodowych sprzyja nowoczesny system wspierania eksportu, opracowany przez Ministerstwo Rozwoju.  Także banki, w tym PKO Bank Polski, pomagają polskim eksporterom ruszyć w świat



zawartość zablokowana

Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się














#DziękujeMyZaOdwagę
reklama