Uprzedzeni do uprzedzeń

FILM \ Jak lewicowa ideologia niszczy niezłe kino Trwa absurdalny wyścig o to, kto wprowadzi widza w większy dyskomfort. Nagrodzony Złotą Palmą w Cannes „The Square” Rubena Östlunda to film poruszający i emanujący bez wątpienia błyskotliwością i świeżością, zarówno na poziomie scenariusza, jak i realizacji. Wpisuje się on jednak w ten reżyserski nurt, który wydaje się coraz bardziej wydeptaną ścieżką. W kult poprawności politycznej i moralizatorstwa. A szkoda. Bo jest duże ryzyko, że widz poczuje się w kinie jak na reżyserskim kazaniu. Walka z uprzedzeniami, walka o tolerancję, walka o wolnoś? s?owa. Wok?? tych trzech powa?nych zagadnie? zbudowana jest fabu?a tego, wydawa? by si? mog?o, lekkiego filmu. Gatunkowo film zaliczony jest do komedii, cho? w?gruncie rzeczy to dobrze skrojony
     

30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze