​Jaki jest patriotyzm w sieci

Patriotyczne profile w mediach społecznościowych mają coraz większą siłę działania. Jakie treści się na nich pojawiają najczęściej i jaki obraz kreują? Temat analizowała we Wrocławiu podczas konferencji naukowej dr Anna Ratke-Majewska. W swoim referacie pt. „Pamięć i tożsamość w internetowym fejku, lajku i hejcie. Nowe oblicze polskiego patriotyzmu” skupiła się na patriotycznych kontach na portalu Facebook, który jest najpopularniejszym w Polsce serwisem społecznościowym. Często pojawiają się w nim trzy elementy komunikacji: fake news (fejki), czyli fałszywe informacje, lajki, czyli wyrazy aprobaty, i hejt – nienawistne wypowiedzi. – W ciągu ostatnich pięciu lat na polskim Facebooku powstało kilkaset kont patriotycznych. Każde z nich obserwuje od kilku do kilkuset tysięcy osób. To
     

30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze