Polskie sklepy walczą z nieuczciwą konkurencją

E-HANDEL \ Azjatyckie platformy oferują towar tańszy, ale bez unijnych testów jakości

Według raportu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, jedynie od 35 proc. towarów nabywanych na azjatyckich platformach zakupowych, jak światowy gigant Alibaba.com, pobierany jest podatek VAT. W konsekwencji polscy przedsiębiorcy nie mają możliwości konkurowania ceną z azjatyckimi e-sprzedawcami. Sytuacja ta powoduje, że roczne straty na poziomie całej UE szacowane są na kwotę od 2,6 do 3,8 mld euro. Z danych udostępnionych przez Krajową Administrację Skarbową za okres od grudnia 2018 do listopada 2019 r. wynika, że z tego tytułu do budżetu państwa trafiło tylko 889 tys. zł. W tym czasie przez specjalnie utworzoną placówkę celno-pocztową w Lublinie przeszło aż 10,7 mln paczek, z czego 90 proc. z nich nadano w Chinach.
30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze