W październiku kupiono 40 tys. nowych aut

MOTORYZACJA \ W październiku sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce była większa o 5 proc. niż miesiąc wcześniej. Łącznie przez dziesięć miesięcy tego roku w salonach kupiono 335,2 tys. nowych aut. Z powodu pandemii skumulowany wynik po 10 miesiącach okazał się jednak o 26,8 proc. słabszy niż rok wcześniej.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego (IBRM) Samar podał we wtorek, że obecnie liderem na polskim rynku jest Toyota. Przez dziesięć miesięcy tego roku sprzedała 48,1 tys. pojazdów, tylko o 6,8 proc. mniej niż przez ten sam czas w 2019 r. Na drugim miejscu znalazła się Škoda, sprzedała 46 tys. aut, o 18,2 proc. mniej niż przed rokiem. Trzecią pozycję zajął Volkswagen z wynikiem 28,4 tys. pojazdów, czyli aż o 37 proc. gorszym od uzyskanego po 10 miesiącach

     

48%
pozostało do przeczytania: 52%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze