Okazje pod specjalnym nadzorem

HANDEL \ Sprzedawcy stosują różne sztuczki, aby zachęcić nas do kupna

Black Friday, czyli czas wielkich okazji przypadający oficjalnie w piątek 27 listopada, w tym roku zaczął się wcześniej i przenosi się do internetu. Obniżki są kuszące, ale UOKiK zaleca ostrożność, bo sprzedawcy stosują rozmaite sztuczki.

Sprawdzajmy, czy oferta, którą otrzymujemy, jest dobra – radzi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Przypomina, że przedsiębiorcy próbują nas przekonać, że właśnie Black Friday czy Cyber Monday to okres szczególny, gdy obowiązuje wyjątkowa oferta i podobnej w całym roku nie spotkamy. Jednak nie zawsze tak jest – często wcześniej podwyższa się ceny, żeby potem „promocyjnie” je obniżyć. Dlatego UOKiK wraz z Inspekcją Handlową przygotował kontrole. – Przedsiębiorcy stosują różne chwyty. Widzimy reklamę „minus 70 proc.”.

29%
pozostało do przeczytania: 71%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze