Polska wśród liderów bombkowego biznesu

EKSPORT \ Pod względem wartości eksportu artykułów bożonarodzeniowych Polska znajduje się na trzecim miejscu na świecie, za Niemcami i światowym liderem – Chinami – poinformował Polski Instytut Ekonomiczny. Dodał, że na tegoroczne wyniki eksportu wpływ ma pandemia.

Polska jest uznanym na świecie producentem artykułów bożonarodzeniowych, z których większość to bombki choinkowe. W 2019 r. wartość polskiego eksportu artykułów bożonarodzeniowych wyniosła 80,4 mln euro, 2,4 razy więcej niż w 2015 r. „Pozwoliło to Polsce uplasować się na trzecim miejscu światowej czołówki. Więcej eksportowały tylko Chiny, światowy lider sprzedaży z udziałem w rynku powyżej 80 proc., oraz Niemcy” – podał PIE w najnowszym wydaniu „Tygodnika Gospodarczego”.

     

44%
pozostało do przeczytania: 56%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze