Łódź będzie miała kolejowe metro

INWESTYCJE \ Tarcze św. Katarzyna i św. Faustyna drążą w centrum miasta tunele

Rozpoczęło się drążenie kolejowych tuneli, które połączą dworzec Łódź Fabryczna z dworcami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Inwestycja za ponad 1,7 mld zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe. – Dzięki niej mieszkańcy Łodzi będą mieli coś, co można nazwać metrem – powiedział wicepremier Piotr Gliński.

Inwestycja w Łodzi jest prowadzona równocześnie w kilku miejscach. Duża maszyna drążąca TBM (ang. Tunel Boring Machine) rozpoczęła prace na głębokości 30 m. Urządzenie o średnicy ponad 13 m i długości 110 m wykona dwutorowy tunel o długości 3 km i średnicy 12,7 m na odcinku od ul. Odolanowskiej do stacji Łódź Fabryczna.

Mniejsza tarcza o średnicy ponad 8 m wydrąży cztery jednotorowe tunele o łącznej długości ok. 4,5 km i średnicy 8,5 m. Rozpoczęcie drążenia

32%
pozostało do przeczytania: 68%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze