Składka od reklamy zamiast podatku cyfrowego

FISKUS \ Nowa danina pomoże ograniczyć skutki pandemii i wesprze kulturę

Polski rząd wprowadzi wkrótce składkę od reklamy – specjalną daninę, której zadaniem będzie łagodzenie różnych skutków pandemii koronawirusa. Jak obliczyło Ministerstwo Finansów, wpływy ze składki w 2022 r. mają wynieść ok. 800 mln zł. Zgodnie z projektem, połowa tych środków ma trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia.

Projekt, który resort będzie konsultował do 16 lutego, ma na celu pozyskanie pieniędzy, które posłużą do walki ze zdrowotnymi, gospodarczymi i społecznymi skutkami pandemii koronawirusa. Źródłem środków będą składki od reklamy w internecie oraz mediach tradycyjnych. Składki wzmocnią finanse NFZ (w 50 proc.), Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków (15 proc.) oraz nowego Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 

     

30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze