Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Jest europejsko!

Dodano: 11/02/2021 - Numer 2858 - 11.02.2021

Projekt podatku reklamowego jest ledwie na etapie konsultacji, a już wzbudził dramatyczny protest niektórych mediów. Swoim zwyczajem tytuły te wprowadzają opinię publiczną w błąd – wmawiają odbiorcom, że to zamach na niezależne media. Z przekazu tego wynika, że TVN, Axel Springer czy Agora jak nic upadną, jeśli podatek wejdzie w życie. Tymczasem podobny wprowadzony jest w Belgii, Czechach i na Węgrzech. W Austrii podatek taki funkcjonuje od 2000 r.: jest odprowadzany od reklam w telewizji, radiu, prasie i na plakatach. We Francji opodatkowana jest reklama w radiu i telewizji, a w Grecji − reklama telewizyjna. Polskie rozwiązanie ma zmienić sytuację, w której cyfrowi giganci unikają opodatkowania – nie udało się to

     

57%
pozostało do przeczytania: 43%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze