Polacy kupują krajowe produkty

ROZWÓJ \ Patriotyzm konsumencki szansą dla gospodarki

Już ponad połowa Polaków woli kupić krajowy produkt zamiast zagranicznego, nawet w przypadku gdy ten drugi jest tańszy. – Patriotyzm gospodarczy, rozumiany jako wzrost popytu na krajowe produkty, może być jedną z najskuteczniejszych dróg wychodzenia z pandemicznego kryzysu – twierdzą eksperci.

Choć kluczowymi kryteriami podczas codziennych zakupów wciąż pozostają cena i jakość, to z roku na rok coraz więcej Polaków zwraca też uwagę na pochodzenie produktów. Jak pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia, już 59 proc. z nas chętniej wybiera produkty krajowe niż pochodzące z importu. To większy odsetek niż w Czechach (58 proc.) i w Niemczech (57 proc.). Zakochani w swoich produktach są Włosi – prawie trzy czwarte z nich

     

29%
pozostało do przeczytania: 71%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze