Polskie firmy walczą o zagraniczne rynki

ANALIZA \ Zagraniczna ekspansja polskich firm została zatrzymana przez pandemię COVID-19 i wymaga nowych strategii. Dla wielu branż to początek kryzysu, ale dla niektórych otwierają się nowe szanse – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE).

Według danych NBP skumulowana wartość polskich bezpośrednich inwestycji za granicą (BIZ) za 2019 r. wyniosła 96,5 mld zł i była o 4 mld zł wyższa niż rok wcześniej. Ponad 90 proc. inwestycji zlokalizowanych jest w Europie.

– Z sukcesem weszliśmy na rynek europejski, ale udział krajów rozwijających się w naszym eksporcie jest dzisiaj niższy niż 30 lat temu, gdy zaczynaliśmy transformację gospodarczą. Niewątpliwie jest to olbrzymi obszar do zagospodarowania, a jednocześnie wielka

     

30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze