Pandemia niestraszna sprzedawcom alkoholi

FINANSE \ Choć pandemia COVID-19 odcisnęła piętno na niemal wszystkich sektorach polskiej gospodarki, to akurat rynek sprzedaży alkoholu szczególnie nie ucierpiał. Polacy przeznaczyli w ub.r. na trunki o 7 proc. pieniędzy więcej niż rok wcześniej.

Zamknięcie gastronomii, ograniczenia w organizowaniu imprez masowych, wesel czy większych spotkań towarzyskich oraz wprowadzone na początku tego roku 10-proc. podwyżka akcyzy na alkohole i podatek od alkoholi w małych opakowaniach niewątpliwie zmieniły rynek alkoholi. Tymczasem firma badawcza NielsenIQ podaje, że alkohole w 2020 r. stanowiły prawie jedną trzecią wartości kupionych produktów spożywczych FMCG, a wartość sprzedaży wzrosła ogółem o 7 proc.

Jednym z efektów wzrostu

     

62%
pozostało do przeczytania: 38%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze