Media społecznościowe narzędziem chińskiej propagandy

fot. Wang Ye/Zuma Press/Forum
fot. Wang Ye/Zuma Press/Forum

INTERNET \ Szokujące śledztwo Associated Press

Po siedmiu miesiącach agencja Associated Press opublikowała wyniki śledztwa dotyczącego chińskiej aktywności w zachodnich mediach społecznościowych, które przeprowadzili wspólnie z badaczami z Uniwersytetu Oksfordzkiego. Okazało się, że Chińczycy wykorzystują armię fałszywych kont do wzmacniania swojego przekazu propagandowego.

Działalność zachodnich serwisów społecznościowych, w tym Face­booka i Twittera, jest zakazana w Chinach. Chińscy komuniści są jednak na nich obecni, głównie przez konta ich dyplomatów czy oficjalnych mediów. Sam Xi Jinping już w 2013 r. nazwał internet „głównym polem walki” w wojnie o opinię publiczną.

W ostatnich latach liczba oficjalnych chińskich kont znacznie wzrosła. AP obliczyła, że chińscy

     

34%
pozostało do przeczytania: 66%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze