Google i Facebook finansują badania na swój temat

LOBBYING \ Giganci technologiczni wydają fortunę na finansowanie naukowców i badań ściśle związanych z ich modelem biznesowym. – Stwarza to konflikt interesów, ponieważ za badania płaci przedmiot badań – pisze brytyjski tygodnik „New Statesman”.

W ciągu ostatnich kilku lat sześć wiodących ośrodków badawczych w Unii Europejskiej pozyskało dziesiątki milionów dolarów od Google’a, Facebooka, Amazona i Microsoftu na badania problemów związanych z modelami biznesowymi firm technologicznych, od ochrony prywatności i danych po etykę sztucznej inteligencji i konkurencję na rynkach cyfrowych.

Rosnąca zależność od finansowania badań naukowych, a także ogromna rola lobbingu branży technologicznej rodzi pytania o to, w jaki sposób największe firmy technologiczne wpływają na debatę

     

46%
pozostało do przeczytania: 54%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze