Polscy konsumenci są patriotami

PATRIOTYZM KONSUMENCKI \ Na ogół szukamy produktów „made in Poland”

Polska jest drugą po Hiszpanii gospodarką, w której panuje największy patriotyzm konsumencki – wynika z badania Buy Locally Index opracowanego przez Grant Thornton, obejmującego 10 głównych gospodarek Unii Europejskiej. Co ciekawe, niemal w całej Unii Europejskiej skłonność do patriotyzmu gospodarczego spada.

Polscy konsumenci są jednymi z najbardziej skłonnych do patriotyzmu konsumenckiego wśród dużych gospodarek UE. Buy Locally Index, obliczony na bazie danych z 2020 r., wynosi w przypadku Polski 70,1 pkt. Spośród 10 największych gospodarek Unii Europejskiej (porównywanie z mniejszymi gospodarkami nie byłoby miarodajne z powodu ich ograniczonej bazy wytwórczej) wyprzedza nas tylko Hiszpania.

Polacy chętniej kupują lokalne produkty niż kojarzeni często z

     

33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze