Wyzwania branży e-commerce

Dodano: 28/10/2021 - Numer 3043 - 28.10.2021

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy handel internetowy (e-commerce) w Polsce rozwijał się z niespotykaną wcześniej dynamiką. Wartość transakcji w kanale online w 2020 r. stanowiła aż 14 proc. całej sprzedaży detalicznej w kraju. Znacząco wzrosła też liczba konsumentów robiących zakupy w sieci. Szybki rozwój rynku e-commerce nie oznacza jednak, że branża nie ma problemów, o czym świadczy rosnąca liczba sklepów internetowych w złej kondycji finansowej.

Z roku na rok zwiększa się liczba Polaków kupujących przez internet. Z najnowszego raportu Gemiusa wynika, że 77 proc. internautów w Polsce, czyli ponad 22 miliony osób, choć raz dokonało w tym roku zakupu online, podczas gdy w 2020 r. było to 73 proc., a w 2019 r. tylko 62 proc. Szybko rosnąca popularność

     

13%
pozostało do przeczytania: 87%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze