Tani bilet nie przekonał Niemców do porzucenia aut

Dodano: 10/08/2022 - Numer 3241 - 10.08.2022

TRANSPORT \ Wstępne badania dotyczące słynnego biletu za 9 euro, który od 10 tygodni obowiązuje w Niemczech, wskazują, że spełnia on tylko część pokładanych w nim nadziei. Tani bilet nie przekonał Niemców do porzucenia swoich ukochanych samochodów, ale z pewnością sukcesem jest jego marketing – sława biletu wyszła nawet poza kraj jego obowiązywania. Ulga dla konsumentów w czasach kryzysu oraz zwrot w kierunku transportu publicznego – oczekiwania wobec biletu 9 euro w lokalnym transporcie publicznym są ogromne. Rząd federalny, ustami ministra transportu Volkera Wissinga, ocenił już projekt jako absolutny sukces. Ocena naukowa wciąż jednak trwa, a wstępne ustalenia wskazują, że specjalny bilet ma wpływ na niektóre obszary, ale nie realizuje wszystkich

     

31%
pozostało do przeczytania: 69%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze