Reklama nie może wprowadzać w błąd

Dodano: 17/08/2022 - Numer 3245 - 17.08.2022

HANDEL \ Właścicielowi Biedronki grożą duże kary, sięgające 10 proc. obrotów

Trzy zarzuty praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów postawił prezes UOKiK właścicielowi sieci Biedronka. – Próba wyróżnienia się na rynku wśród innych przedsiębiorców nie może być prowadzona w oparciu o chwytliwe, lecz fałszywe hasła reklamowe – powiedział szef urzędu Tomasz Chróstny.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stoi na stanowisku, że przekazy reklamowe dotyczące trwającej od 12 kwietnia do końca czerwca akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Pierwszy zarzut UOKiK dotyczy braku dostępnego regulaminu w sklepach. Na życzenie zdeterminowanych klientów pracownicy mogli go ewentualnie wydrukować.

W ramach akcji spółka Jerónimo Martins Polska, do której należy sieć,

     

30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze