Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Tacy są ci „przyjaciele Moskale”

Dodano: 08/12/2022 - Numer 3324 - 08.12.2022

Rosyjska Dożd (Deszcz) była ostatnią naziemną opozycyjną wobec Putina telewizją, która nadawała w Rosji. Po rozpoczęciu obecnej inwazji na Ukrainę została zamknięta przez reżim Putina. Dziennikarzom i stacji schronienia udzieliła Łotwa. Jak się za to odwdzięczyli liberalni, antyputinowscy rosyjscy dziennikarze? Licznymi naruszeniami prawa łotewskiego – prezentowaniem mapy, na której Krym był zaznaczony jako część Federacji Rosyjskiej, ignorowaniem języka łotewskiego, nazywaniem armii rosyjskiej „naszą armią”. Jeden z prezenterów wezwał nawet do zbierania pieniędzy na pomoc zamarzającym na Ukrainie okupantom. Łotwa pozbawiła więc TV Dożd koncesji, a teraz jej dziennikarze przedstawiają się jako ofiary. Z tym że na rozprawie nie chcieli nawet tłumacza na język

     

68%
pozostało do przeczytania: 32%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze