„Carmen” – niemy śpiew, duszy krzyk

Dodano: 19/09/2023 - Numer 3520 - 19.09.2023
Jan Naj
Jan Naj

SPEKTAKL \ Na Festiwalu Łódź Czterech Kultur wystawiono premierowo „Carmen” w reż. Anny Obszańskiej. Słowo zamieniono na ruch, emocje wyrażono tańcem, ból oddano mimiką, a pożądanie... tanim gadżetem. Po raz setny zapytano o seksualizację i seksualność i po raz pierwszy na krajowym rynku tak dobitnie i wyraziście oddano to tylko choreografią. Śpiewanie ciałem, słuchanie duszą. Inspirowany operą Georges’a Bizeta spektakl w Teatrze Nowym w Łodzi miał być z założenia punktem wyjścia do badania granic między seksualnością i seksualizacją, która każe postrzegać kobiety i mężczyzn wyłącznie przez pryzmat ich fizycznej atrakcyjności. – Męskie spojrzenie, które sprowadza Carmen do roli obiektu seksualnego, jest obecne

     

36%
pozostało do przeczytania: 64%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze