Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Poprawa nastrojów konsumenckich w 2023 r.

Dodano: 29/01/2024 - Numer 3610 - 29.01.2024

ANALIZA \ W 2023 r. nastroje konsumenckie w Polsce wyraźnie się poprawiły w ­stosunku do dwóch poprzednich lat. Nadal jednak konsumenci są nastawieni mniej optymistycznie niż przed pandemią – wynika z Barometru Nastrojów Konsumenckich. Barometr opracowywany przez GfK An NIQ Company może przyjmować wartości od -100 do +100. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, że w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionych pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji. W grudniu 2023 r. wskaźnik dla Polski wyniósł -3 pkt, co oznacza spadek o 1,7 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca. Kluczowy pozostaje jednak długoterminowy

     

33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze