Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Drobny handel przegrywa z wielkimi sieciami

Dodano: 17/01/2025 - Numer 3853 - 17.01.2025
Filip Błażejowski
Filip Błażejowski

Coraz więcej polskich konsumentów wskazuje sklepy dyskontowe jako główne miejsce zakupów. Przyciągają ich głównie niskie ceny, tanie marki własne i promocje. Udział dyskontów w rynku wciąż się zwiększa i wynosi już ok. 45 proc. Tracą na tym małe lokalne bazarki i sklepiki. Polityka dyskontów mocno uderza też w polskich producentów żywności. Jak wynika z badań Polskiej Izby Handlu i CMR Panel, już w listopadzie ub.r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 mkw. spadła o niemal 6 proc. w porównaniu z listopadem 2023 r., łączne obroty tych sklepów spadły o 9,4 proc., a liczba klientów – o 13 proc. Brak ulubionych marek na półkach i niekonkurencyjne, bo dużo wyższe niż w dyskontach ceny

     

19%
pozostało do przeczytania: 81%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze