Pożegnanie z krajobrazem kulturowym Ząbkowskiej?

W komentarzu pt. „Ząbkowska jako deptak” [„GPC” nr 165 (2079) z 18 lipca 2018 r.] pisałem zarówno o zaletach, jak i  niebezpieczeństwach takiego pomysłu. Wyłączenie z ruchu kołowego odcinka Ząbkowskiej pomiędzy ulicami Targową i Brzeską mogłoby prowadzić do skuteczniejszej ochrony historycznej nawierzchni z granitowej kostki wraz z reliktami szyn tramwajowych, a także dawnych krawężników i podjazdów. Brak intensywnego ruchu samochodowego to faktycznie likwidacja wstrząsów wpływających destrukcyjnie na zabytkowe kamienice i ograniczenie emisji pyłów osadzających się na detalach elewacji. Deptak nie potrzebuje też silnego oświetlenia niezbędnego ze względu na bezpieczeństwo w przypadku standardowego ruchu ulicznego. Daje to
     

32%
pozostało do przeczytania: 68%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze