Pomiar oglądalności uderza w Republikę

fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska
fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska

MEDIA \ Czas na Telemetrię Polską

Według wyników badań, do których dostęp mają eksperci TVP, wyniki Telewizji Republika są regularnie zaniżanie. Specjaliści uważają, że badania firmy Nielsen nie oddają rzeczywistości, co zabetonowuje obecny układ medialny i odcina mniejsze, często niszowe stacje od pieniędzy z reklam. Duża część nadawców, ale również eksperci KRRiT chcą stworzenia nowego systemu badań oglądalności i słuchalności radia. Wczoraj w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się debata organizowana przez Instytut Staszica pt. „Zmierzch monopolu? Jak konkurencja na rynku badań telemetrycznych wpłynie na rynek mediów i reklamy”. Zaproszeni eksperci rozmawiali o błędach w metodologii badań oglądalności telewizji i słuchalności radia. Zdaniem większości są one niedostosowane do rzeczywistości. Przykładem mogą
30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl