fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska

Pomiar oglądalności uderza w Republikę

numer 2138 - 26.09.2018Polska

Według wyników badań, do których dostęp mają eksperci TVP, wyniki Telewizji Republika są regularnie zaniżanie. Specjaliści uważają, że badania firmy Nielsen nie oddają rzeczywistości, co zabetonowuje obecny układ medialny i odcina mniejsze, często niszowe stacje od pieniędzy z reklam. Duża część nadawców, ale również eksperci KRRiT chcą stworzenia nowego systemu badań oglądalności i słuchalności radia.

Wczoraj w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się debata organizowana przez Instytut Staszica pt. „Zmierzch monopolu? Jak konkurencja na rynku badań telemetrycznych wpłynie na rynek mediów i reklamy”. Zaproszeni eksperci rozmawiali o błędach w metodologii badań oglądalności telewizji i słuchalności radia. Zdaniem większości są one niedostosowane do rzeczywistości. Przykładem mogą być badania słuchalności radia, dla których nadal podstawą jest… ankieta telefoniczna. To sprawia, że największe stacje radiowe mogą wpływać na wyniki swojej słuchalności np. poprzez billboardowe kampanie reklamowe. Nie lepiej jest na rynku telewizyjnym, gdzie badania Nielsena są robione na małej próbie.

Przykład tego, czym to grozi, przedstawił Marcin Klepacki z TVP. – Poprosiłem o dane z systemu, który telewizja od mniej więcej roku rozwija i który nazywamy modelem oglądalności rzeczywistej. Bazujemy na danych ze 180 tys



zawartość zablokowana

Autor: Jacek Liziniewicz


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się