Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Polskie Solarisy jadą do Kowna

Dodano: 05/10/2018 - numer 2146 - 05.10.2018
ROZWÓJ \ Aż 85 nowych trolejbusów polskiej firmy Solaris kupi za 29,4 mln euro kowieńska zajezdnia trolejbusowa. Jest to największy kontrakt spółki. Żadne inne europejskie miasto nie zamówiło takiej liczby trolejbusów – podkreślił Krzysztof Kowalski, dyrektor Solaris Bus & Coach.
Polskie trolejbusy zastąpią stare pojazdy marki Skoda, które ulicami Kowna jeżdżą już od prawie 25 lat. Jak podkreślił radny Kowna Andrius Palionis, miasto nigdy dotąd nie dokonało tak masowej wymiany pojazdów komunikacji publicznej. Pierwsze trolejbusy dotrą do Kowna latem przyszłego roku. Miasto zamierza też do 2022 r. wymienić cały swój tabor autobusowy.
Pojazdy komunikacji miejskiej Solaris jeżdżą też w Wilnie i Poniewieżu. Od kwietnia br. po litewskiej stolicy jeździ 150 autobusów Solaris, a do końca roku dołączy do nich 41 trolejbusów Solaris Trollino 12.
Polska spółka jest jednym z ważniejszych producentów autobusów miejskich, międzymiastowych, specjalnych, trolejbusów i tramwajów w Europie. Od kilkunastu lat regularnie bierze udział w przetargach na zakup środków transportu publicznego dla europejskich miast. Firma dostarczyła blisko 17 tys. pojazdów do 32 państw na świecie. Zatrudnia ponad 2,3 tys. osób w Polsce i niemal 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach.
Obecnie produkcja Solarisa prowadzona jest w czterech fabrykach na terenie Wielkopolski. W Środzie Wielkopolskiej zlokalizowane są dwie spawalnie, gdzie wytwarzane są nadwozia autobusów i tramwajów. Montaż pojazdów szynowych odbywa się w Poznaniu, zaś autobusy produkowane są w Bolechowie, gdzie mieści się centrala firmy.
W ubiegłym roku spółka sprzedała blisko 1,4 tys. pojazdów – najwięcej w swojej historii. Ubiegłoroczne przychody przekroczyły 1,85 mld zł. Ostatnio Solaris zdobył także kontrakt – w konsorcjum ze Stadler Polska – na dostawę 35 tramwajów dla Krakowa. Wartość zamówienia wynosi ponad 314 mln zł. Pierwsze nowe tramwaje powinny trafić do Krakowa na początku 2020 r.
W związku z dynamicznym rozwojem Solaris Bus & Coach chce w najbliższym czasie zatrudnić w swoich zakładach ponad 200 osób. Poszukiwani są lakiernicy, elektrycy, mechanicy, spawacze, magazynierzy. Przy braku rąk do pracy nie jest łatwo pozyskać doświadczonych pracowników, dlatego też Solaris deklaruje chęć organizacji kursów podnoszących kwalifikacje.
Lucyna Piwowarska, PAP
     

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze