Jaki terminal płatniczy wybrać do restauracji?

Goście restauracji zwracają uwagę na wiele aspektów. Przede wszystkim na jakość jedzenia, jego apetyczne podanie, ale też wystrój sali i poziom obsługi klienta. Na ocenę tego ostatniego wpływ ma udostępnienie płatności bezgotówkowych. Jaki terminal płatniczy najlepiej wpisze się w potrzeby restauracji?

Polacy coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę, a wśród miejsc, w jakich lubią płacić bezgotówkowo, często wymieniają restauracje i inne lokale gastronomiczne. Potwierdza to badanie przeprowadzone na zlecenie PolCard from Fiserv, z którego wynika, że 75% osób często korzysta z transakcji bezgotówkowych, a 42% wybiera ten sposób płatności w restauracjach. Warto tę wiedzę wykorzystać i zwiększyć liczbę gości poprzez wyposażenie lokalu w terminal płatniczy.

Goście chętniej wybierają restauracje, w których mogą płacić bezgotówkowo

Coraz więcej osób od razu wybiera lokale, w których mogą płacić bezgotówkowo. Dzięki temu, że nie muszą mieć przy sobie gotówki, nie przeliczają, czy starczy im pieniędzy na wybrane dania. Już samo to wpływa na komfort i mogą bez stresu zamówić, na co mają ochotę. Jest to również wygodne w trakcie płatności, kiedy kelner przynosi do stolika terminal. Przez to, że nie muszą czekać na resztę, obsługa jest sprawna. Wszystko to wpływa na budowę pozytywnych skojarzeń z restauracją i być może w przyszłości wybiorą to samo miejsce. Dla restauratora ważne jest również, że brak ograniczeń w postaci wyliczonej gotówki zachęca do składania większych zamówień i zwiększenia obrotów restauracji.

Jaki terminal do restauracji?

W renomowanych restauracjach goście nie muszą podchodzić do stanowiska kasowego, by zapłacić za posiłek. Kelner przychodzi z rachunkiem do stolika i to przy stoliku klienci płacą. Z tego względu wybierając terminal płatniczy do restauracji, od razu należy koncentrować się na terminalach mobilnych. Jednym z tych, jakie znajdą swoje zastosowanie, jest terminal płatniczy Ingenico Move 3500. Można go zintegrować z wieloma rozwiązaniami kasowymi, wydajnie pracuje przez 12 godzin bez ładowania, jest przy tym kompaktowy i bardzo lekki – waży tylko 320 g.

Restauratorzy mogą liczyć na dodatkową ulgę podatkową

Z terminalami płatniczymi wiąże się szereg korzyści. Jedną z nich jest możliwość skorzystania z ulgi podatkowej. Wedle przepisów podmioty, które są zobowiązane do posiadania kasy fiskalnej, mogą odliczyć 1 tys. zł rocznie, a te, które kasy mieć nie muszą, mogą odliczyć 2,5 tys. zł rocznie.

Usługi dodatkowe – sposób na dodatkowy zarobek

Terminale płatnicze pozwalają rozszerzyć ofertę firmy o kolejne usługi, a przedsiębiorca może czerpać dodatkowe zyski. Wśród tych, jakie są istotne dla restauracji, warto wymienić eDCC, czyli płatność w obcej walucie. Przyda się, kiedy gośćmi będą obcokrajowcy. Ciekawą propozycją są karty przedpłacone obejmujące m.in. karty lojalnościowe i karty podarunkowe. Brak gotówki w portfelu wpływa też na mniejsze napiwki lub ich brak, dlatego warto wziąć pod uwagę usługę napiwku na terminalu. Pozwala na dodanie i wydzielenie kwoty napiwku podczas płatności.

Sprawdź bezpłatnie, jak terminal płatniczy zwiększa dochody – Program Polska Bezgotówkowa

Restauracje, które do tej pory nie miały terminali płatniczych, mogą bezpłatnie przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa. Przez rok lub do momentu przekroczenia obrotu w wysokości 100 tys. zł na otrzymanym urządzeniu nie ponoszą żadnych kosztów. Pozwoli to przetestować, jak udostępnienie płatności bezgotówkowych wpływa na satysfakcję klientów i wzrost dochodów. W ramach Programu restauracja może dostać 1 terminal płatniczy i 1 terminal w telefonie.

Restauracja, która chce przyciągać klientów, musi dbać nie tylko o menu, ale też sprawną obsługę klienta, pomoże w tym terminal płatniczy. Warto pamiętać, że transakcje bezgotówkowe są dla gości wygodnym rozwiązaniem i wpłyną na ocenę lokalu.

Artykuł Sponsorowany