PKO Bank Polski – sprawdzony partner dla biznesu

PKO Bank Polski od lat stara się wspierać przedsiębiorców z różnych sektorów jako bank ich pierwszego wyboru i sprawdzony partner. Lider polskiego sektora bankowego oferuje klientom firmowym szeroki pakiet produktów bankowych, dostarcza też przedsiębiorcom nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają im prowadzenie biznesu oraz wspierają rozwój ich firm.

PKO Bank Polski jako największy polski bank dla korporacji i biznesu wspiera znaczące dla polskiej gospodarki przedsięwzięcia inwestycyjne. Ale bank oferuje także pomoc przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą, proponując im wiele rozwiązań ułatwiających zarządzanie firmą. Przykładem jest możliwość rejestracji nowej firmy w CEIDG i otwarcie konta firmowego za pomocą jednego wniosku w aplikacji mobilnej lub serwisie banku, bez wizyty w urzędzie i oddziale.

Bank pomaga w prowadzeniu biznesu

PKO Bank Polski wspiera przedsiębiorców w pierwszych krokach prowadzenia biznesu przez osoby, które uruchamiają działalność gospodarczą. Daje przedsiębiorcom narzę-dzia, wiedzę i gotowe rozwiązania, wychodząc z założenia, że kto ma pomysł na biznes, ten najlepiej zna się na swojej działalności. Niemniej zupełnie nowym wyzwaniem mogą być dla niego czynności i formalności związane z prowadzeniem firmy, księgowością czy e-commerce. Przedsiębiorcy posiadający firmowe konto w PKO Banku Polskim dostają możliwość korzystania z e-Księgowości, programu do fakturowania i samodzielnego prowadzenia księgowości online. Firmy mogą korzystać całkowicie online z prostej i szybkiej usługi finansowania faktur. Mogą też umawiać się na spotkania z wideodoradcą i korzystać z asysty doradcy przy wypełnianiu wniosków w oddziale banku lub w siedzibie firmy.

Terminal płatniczy w smartfonie

PKO Bank Polski, który od lat jest liderem cyfryzacji usług bankowych w Polsce, stale wprowadza do oferty innowacyjne produkty i rozwiązania dla bankowości internetowej i mobilnej. We wrześniu bank udostępnił klientom firmowym aplikację mobilną LikePOS, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych na urządzeniach z systemem operacyjnym Android. Aplikację można zainstalować na smartfonie lub tablecie z systemem Android 8.1 lub wyższym, który obsługuje komunikację NFC. Aplikacja LikePOS gwa-rantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa – otrzymała certyfikat PCI CPoC. – Stawiamy na pierwszym miejscu klienta, a oferowanie nowoczesnych i przyjaznych w codziennym użytkowaniu rozwiązań jest dla nas priorytetem. Dlatego jestem przekonany, że wielu przedsiębiorców będzie chętnie korzystało z aplikacji LikePOS, która zapewnia wygodę i bezpieczeństwo, a także pozwala przyjmować płatności bezgotówkowe w dowolnym miejscu i czasie, na atrakcyjnych dla firmy warunkach finansowych – wskazuje Maciej Brzozowski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Dostawcą rozwiązania dla klientów banku jest największy polski agent rozliczeniowy – spółka eService, której współwłaścicielem jest PKO Bank Polski. – Od ponad 20 lat do-starczamy klientom banku różnego rodzaju rozwiązania płatnicze, które na co dzień ułatwiają im prowadzenie biznesu oraz wspierają rozwój firmy. Teraz do tej stale rozwijanej i unowocześnianej oferty dodajemy innowacyjny produkt, będący odpowiedzią na oczekiwania rynku oraz wszystkich, którzy robiąc zakupy, płacą kartą bądź jej odpowiedni-kiem. LikePOS dzięki swojej wszechstronności, przyjazności oraz niskim kosztom użytkowania jest w stanie zapewnić każdemu przedsiębiorcy możliwość sprostania oczekiwa-niom klientów i ułatwia codzienne prowadzenie biznesu – podkreśla Joanna Seklecka, prezes zarządu eService.

Technologia gwarantująca najwyższe standardy bezpieczeństwa

LikePOS obsługuje transakcje realizowane za pomocą wszystkich popularnych metod płatności: zbliżeniowych kart płatniczych Visa oraz Mastercard, ich wirtualnych nośników, czyli płatności przy użyciu smartfonów i zegarków za pomocą Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Xiaomi Pay, SwatchPAY! oraz BLIK-a zbliżeniowego. Dodatkowo umożliwia wysłanie potwierdzenia transakcji na adres e-mail użytkownika karty. Aplikacja pozwala na bezpieczne przyjmowanie za pomocą smartfona lub tabletu płatności na dowolną kwotę, także taką, która ze względu na wartość transakcji wymaga autoryzacji przy użyciu PIN-u. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii Visa – Tap to Phone (TTP), gwarantującej najwyższe standardy bezpieczeństwa, niezbędne dla procesowania transakcji z użyciem autoryzacji za pomocą PIN-u.

Aplikacja LikePOS przeszła gruntowny wielomiesięczny sprawdzian w postaci pilotażu przeprowadzonego m.in. na rynku czeskim. Uzyskane dzięki temu doświadczenia wska-zują, że możliwość przyjmowania nielimitowanych kwotowo płatności autoryzowanych za pomocą kodu PIN znacznie zwiększa użyteczność tej aplikacji w porównaniu z innymi podobnymi rozwiązaniami dostępnych na polskim rynku. Uniwersalność i prostota korzystania z aplikacji LikePOS sprawiają, że jest przydatnym narzędziem nie tylko w sprzedaży mobilnej czy sezonowej, lecz także wszędzie tam, gdzie potrzebne jest łatwe w obsłudze i tanie w użytkowaniu urządzenie umożliwiające płacenie kartą za dostar-czone do odbiorcy towary lub usługi. Jego zalety mogą być szczególnie przydatne m.in. dla dostawców, kurierów czy taksówkarzy, a także dla przedsiębiorców obsługujących od kilku do kilkunastu klientów dziennie.

Nowa oferta depozytowa i kredytowa dla firm

Reagując na wzrost poziomu inflacji i kolejne decyzje Rady Polityki Pieniężnej o podniesieniu stóp procentowych, PKO Bank Polski przygotował nową ofertę depozytową dla firm i przedsiębiorstw. Klienci firmowi mogą np. otworzyć w serwisie iPKO lokatę progresywną na nowe środki. Oznacza to, że im dłużej firma utrzyma lokatę, tym wyższe opro-centowanie otrzyma. Maksymalnie wyniesie ono 6 proc. w skali roku w przypadku zamknięcia lokaty w 9., 10., 11. lub 12. miesiącu jej trwania. Bank podniósł także oprocento-wanie pozostałych lokat dostępnych online dla firm.

W przypadku wypłaty pieniędzy z lokaty w kolejnych miesiącach od jej otwarcia klient otrzyma odsetki naliczone za każdy dzień do czasu wypłaty, według stawki określonej dla miesiąca zamknięcia lokaty: 1.–4. miesiąc – 2 proc. w skali roku, 5.–8. miesiąc – 4 proc, 9.–12. miesiąc – 6 proc. Klient firmowy może mieć jedną lokatę tego typu w danym mo-mencie. Lokatę można otworzyć w serwisie iPKO. Maksymalna kwota lokaty wynosi 100 tys. zł.

Bank podwyższył także oprocentowanie lokat standardowych dostępnych dla firm i przedsiębiorstw w serwisach iPKO i iPKO biznes. Różne terminy lokat – od jednego miesiąca do roku – umożliwiają dopasowanie do indywidualnych potrzeb klienta firmowego i pozwalają bezpiecznie zagospodarować nadwyżki finansowe.

Kredyty dla firm, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych na cele ekologiczne

PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje politykę finansowania odnawialnych źródeł energii (OZE) i zwiększania zaangażowania w zieloną transformację polskiego systemu energetycznego. W 2021 r. bank zwiększył wartość zielonego finansowania o 83 proc. r/r, a jego udział w sumie bilansowej banku był 3,5-krotnie wyższy niż udział finansowania wysokoemisyjnego. Przewagę wśród projektów OZE mają farmy wiatrowe i fotowoltaiczne.

Firmy zainteresowane inwestycjami ekologicznymi, np. zakupem i montażem paneli fotowoltaicznych, wiatraków, biogazowni, magazynowaniem energii czy zakupem samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym, hybrydowym, wodorowym i na paliwo LNG/CNG, mogą obecnie skorzystać z oferty finansowania w ramach Promocji EKO, dzięki której bank udzieli finansowania na te cele bez prowizji. Kredyty o wartości do 1 mln zł są objęte szybką decyzją. Maksymalna kwota kredytu jest uzależniona od wysokości przedsięwzięcia inwestycyjnego, wkładu własnego oraz zdolności kredytowej firmy. Promocja EKO obejmuje również wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, które będą chciały np. sfinansować modernizację czy remont swoich nieruchomości. Dla tych transakcji okres kredytowania może trwać do 20 lat.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 429 mld zł. W I półroczu 2022 r. bank wypracował 1,8 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,5 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem PKO BP