Polska jako marka wyceniona na ponad 650 mld dol.

numer 2151 - 11.10.2018 Gospodarka

RANKING Londyńska firma doradcza Brand Finance wyceniła wartość marki narodowej Polski na ponad 650 mld dol., co dało nam 23. miejsce na świecie i siódme wśród państw UE. Utrzymaliśmy pozycję dzięki 14-proc. wzrostowi marki narodowej – to nieco powyżej światowego poziomu wzrostu (12 proc.).

W tegorocznym zestawieniu na pozycji najbardziej wartościowej marki narodowej na świecie umocniły się Stany Zjednoczone, które zostały wycenione na blisko 26 bln dol., wyprzedzając Chiny (12,8 bln), Niemcy (5,1 bln), Wielką Brytanię (3,7 bln) i Japonię (3,6 bln). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły Francja, Kanada, Włochy, Indie i Korea Południowa.

Ranking marek narodowych Nation Brands opracowywany jest co roku na podstawie kilkudziesięciu zmiennych pochodzących m.in



zawartość zablokowana

Autor: lus


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się