Bankowość mobilna PeoPay nagrodzona!

PeoPay – aplikacja bankowości mobilnej Banku Pekao S.A. została laureatem prestiżowej nagrody EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018. Międzynarodowe jury uznało ją za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku w kategorii Phygital Distribution & Experience.
17 października br. podczas uroczystej gali w Lizbonie przedstawiciele Banku Pekao S.A. odebrali nagrodę za wyjątkową bankowość mobilną PeoPay. Zwycięzcy zostali wybrani spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z całego świata w wyniku niezależnego głosowania ekspertów.
– Bank Pekao S.A. całkiem niedawno rozpoczął dynamiczne prace nad cyfrową transformacją swoich usług. Po zaledwie kilkunastu miesiącach intensywnych działań, pod kątem innowacji możemy już porównywać się z największymi instytucjami finansowymi na świecie – mówi Michał Krupiński, prezes Banku Pekao S.A. – Tak prestiżowa nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że stajemy się liderem digitalizacji w polskim sektorze bankowym – dodaje prezes.
Innowacyjna wielofunkcyjność
Jak przyznają organizatorzy konkursu, aplikacja z kraju nad Wisłą zwróciła uwagę ekspertów swoją wielofunkcyjnością, wykorzystaniem danych biometrycznych do logowania i akceptacji transakcji oraz wielowalutowością, czyli możliwością wykonywania transakcji płatniczych bezpośrednio z konta w różnych walutach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Doceniono również możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych telefonem bez konieczności posiadania fizycznej karty.
– Bank Pekao S.A. w ramach nowej strategii postawił na cyfrową transformację. Nową bankowość mobilną i jej innowacyjne możliwości tworzyliśmy patrząc oczami klientów. Jesteśmy szczęśliwi, że dostarczamy rozwiązań zyskujących uznanie zarówno w Polsce, jak i na świecie. Takie momenty potwierdzają, że nasza strategia przynosi znakomite efekty – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A. nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.
Biometria w aplikacji
Kategoria Phygital Distribution & Experience, w której zwyciężył Bank Pekao S.A., oznacza najlepsze połączenie bankowości tradycyjnej z elektroniczną. Właśnie takim produktem jest aplikacja PeoPay. Umożliwia dokonywanie np. płatności w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, ale także logowanie i autoryzację transakcji za pomocą odcisków palców lub Face ID.
– PeoPay jest nowoczesną aplikacją bankowości mobilnej, która powstała, by spełniać rosnące oczekiwania klientów. Dlatego jako pierwsi w Polsce zdecydowaliśmy się na wykorzystanie w aplikacji biometrii do akceptacji transakcji. Z kolei rosnąca liczba klientów podróżujących za granicę była impulsem do wprowadzenia unikalnego rozwiązania umożliwiającego wygodne płatności telefonem z rachunków walutowych bez dodatkowego przewalutowania – informuje Bartosz Zborowski, dyrektor Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.
– To wielki zaszczyt brać udział w wyróżnianiu najbardziej innowacyjnych rozwiązań, które zmieniają branżę detalicznych usług finansowych – dodał Vincent Bastid, dyrektor generalny EFMA. Program EFMA i Accenture ma na celu zidentyfikowanie najbardziej innowacyjnych projektów w globalnym sektorze bankowości detalicznej i zachęcanie instytucji do dzielenia się najlepszymi praktykami w obszarach dystrybucji i marketingu bankowości detalicznej.
PeoPay działa od roku
PeoPay to aplikacja bankowości mobilnej udostępniona klientom
Banku Pekao S.A. w październiku 2017 r. Jest to pierwsza aplikacja w Polsce wykorzystująca dane biometryczne, tj. w zależności od modelu smartfonu – odcisków palców lub Face ID, do potwierdzenia transakcji takich jak przelewy, wypłaty z bankomatów lub płatności online do 200 zł. Umożliwia klientom dokonywanie płatności we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce, a także za granicą w walutach obcych.  Co więcej, umożliwia płatności za zakupy internetowe bezpośrednio z telefonu.
W aplikacji bank oferuje szeroki zakres funkcji i udogodnień. W trakcie jej budowy Bank Pekao S.A. wykorzystał model hybrydowy, łączący funkcje płatnicze (wykorzystując funkcje macierzyste telefonu) z usługami bankowymi dostępnymi również na stronie mobilnej m.pekao24.pl. Rezultatem jest aplikacja, która zawiera wszystkie ważne funkcje bankowości elektronicznej Pekao24 i płatności, zachowując jednocześnie ergonomię oraz zdolność szybkiego reagowania na potrzeby klientów. Dzięki aplikacji klienci mogą szybko i łatwo dokonywać przelewów, przeglądać historię kont i innych produktów, analizować wydatki oraz sprawdzać salda w formie procentowej przed zalogowaniem. Ta sama aplikacja może być używana do płacenia za pomocą smartfonu bezpośrednio z konta za zakupy w sklepach tradycyjnych, oraz internetowych w Polsce i za granicą. Kolejną nowością jest możliwość uruchomienia usługi Apple Pay bezpośrednio z bankowości mobilnej, dzięki czemu z płatności zbliżeniowych telefonami iPhone można korzystać od razu, bez konieczności czekania na plastikową kartę.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl