Samoloty na prąd

TECHNOLOGIE \ Producenci samolotów oraz silników do tych maszyn są naciskani przez linie lotnicze, aby pracowali nad coraz bardziej niskoemisyjnymi i wydajnymi w paliwo modelami. Od 2035 r. rzeczywistością mogą stać się radykalnie nowe technologie budowy samolotów. Nowe samoloty są sukcesywnie wprowadzane do służby, ale linie lotnicze wciąż naciskają na jeszcze nowocześniejsze modele. Już i tak każda nowa generacja jest średnio od 15 do 20 proc. oszczędniejsza w paliwo, a jednak to wciąż za mało. Od ponad 10 lat branża lotnicza realizuje bowiem ambitny cel środowiskowy. Do 2050 r. ma ograniczyć poziom emisji CO2 o 50 proc. w porównaniu z poziomem emisji z 2005 r., bo ruch na niebie będzie się zwiększać. Według prognoz do 2037 r. liczba pasażerów się podwoi. Jak do tej pory myśl
     
33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze